Lise günlük planları, öğrencilerin akademik başarılarını artırmak ve derslerin düzenli bir şekilde işlenmesini sağlamak amacıyla hazırlanır. Bu planlar, öğretmenlerin derslerini etkili bir şekilde organize etmelerine yardımcı olur ve öğrencilerin beklentilerini karşılamayı hedefler. Aşağıda, lise günlük planlarının nasıl hazırlanması gerektiğine dair ayrıntılı bilgiler sunulmuştur. Birinci Bölüm Bu bölümde okulun adı, dersin adı, sınıf, ünite numarası gibi temel bilgiler yer almalıdır. Ayrıca işlenecek olan konunun adını ve bu konunun kaç hafta süreceğini belirtmek de önemlidir. Konu kısmının açık ve anlaşılır bir şekilde yazılması gerekmektedir. İkinci Bölüm Bu bölümde öğrenci kazanımları ve hedef davranışlar detaylı bir şekilde maddeler halinde sıralanmalıdır. Temel kavram ve terimlerin belirtilmesi ve anahtar kelimelerin planda yer alması gerekmektedir. Ayrıca ünite kavramları ve semboller, öğretme-öğrenme yöntem ve teknikleri de bu bölümde yer almalıdır. Kullanılan eğitim teknolojileri, araç ve gereçler de belirtilmelidir. Kaynakça kısmı kısa bir şekilde bu bölüme eklenmelidir. Öğretme-öğrenme etkinlikleri hakkında detaylı bilgi verilmelidir. Etkinliklerin maddeler halinde anlatılması daha etkili olacaktır.
Üçüncü Bölüm Bu bölümde ölçme ve değerlendirme kısmı yer alır. Yapılan işlemler ve etkinliklerin değerlendirilmesi gerekmektedir. Grupla yapılan etkinlikler ve bireysel etkinlikler ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bireysel ve grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ve ileri düzeyde öğrenme hızına sahip öğrenciler için ek ölçme ve değerlendirme yöntemleri bu bölümde yer almalıdır. Dördüncü ve Son Bölüm Bu bölümde planın uygulanmasına ilişkin açıklamalar yer alır. Hemen ardından planı uygulayan öğretmenin adı, soyadı ve branşı belirtilmelidir. Devamında ise sağ alt köşede okul müdürünün adı, soyadı, imzası ve tarih yer almalıdır. Tarih kısmı aynı zamanda birinci bölümde sağ üst köşeye de yazılmalıdır. Örnek olarak, Bedriye Haluk Özmen Ticaret Meslek Lisesi'nde bilgisayar dersinde Haluk Şahin öğretmenin lise 2. sınıf öğrencilerine ödev olarak verdiği Excel uygulamasını grup ve bireysel anlamda neler yapıldığını bu plan sayesinde düzenleyebilir. Bu planın hazırlanması Milli Eğitim Bakanlığı'nın teftiş ve denetimine tabidir. Bu nedenle yapılan etkinliklerin günlük olarak değerlendirilmesi ayrı bir önem taşır. Aynı zamanda öğrencilerin yapılan etkinliklerin kayıt altına alındığını bilmesi de önemli bir etkendir. Öğrenciler bu sayede yapılan işlemleri daha ciddiye alırlar. Özellikle lise planı hazırlanırken bu etkinliklerin detaylı bir şekilde belirtilmiş olması önemlidir. Diğer hazırlanan ders planlarında, ilkokul ve ortaokullarda hazırlanan günlük planların detaylı olarak anlatılması gerekmezken, lise günlük planında ayrıntılarıyla açıklanması faydalıdır. |