Afiş Örnekleri Afişler, belirli bir mesajı iletmek veya bir ürünü tanıtmak amacıyla hazırlanan, estetik ve sanatsal kaygıların ön planda olduğu grafik ürünlerdir. Sanat ve tasarım dünyasında birçok akım afiş tasarımlarını etkilemiştir. Bu akımlar arasında dışavurumculuk, uluslararası tipografik stil ve kübizm gibi örnekler bulunmaktadır. Afişler, reklam niteliğinde olup, doğru hedef kitleye etkili bir şekilde seslenmek için tasarlanır. Afişte bulunan ürün veya hizmetin en dikkat çekici noktalarından biri de sponsorlardır. Afiş Nasıl Yapılır?
Afiş tasarımında süslü ve karmaşık yazı karakterleri kullanmaktansa, sade yazı karakterleri tercih edilmelidir. Afişin boyutuna göre değişse de, afişin bir buçuk ila iki metre uzaktan okunabilir ve dikkat çekici olması önemlidir. Sade ve anlaşılır bir dil kullanılmalı, ancak cümleler aynı zamanda dikkat çekici olmalıdır. Yazılar kadar görsellik de önemlidir. Hedef kitleye kısa ve net bir şekilde seslenilmelidir. Hazırlanan afişteki görsel sayısı en fazla üç adet olmalıdır, çünkü fazla görsel kullanmak okuyucunun gözünü yorarak afişi karmaşık hale getirebilir. Görsellerin büyük ölçüde olması dikkat çekmek açısından önerilir. Afişteki en önemli noktalardan biri slogandır; okuyucuyu direkt sloganla etkileyebilirsiniz. Afişler üç ana grupta incelenir:
Afiş Tasarımındaki Kriterler
Bu kriterler tam anlamıyla yerine getirilmediği sürece, afiş doğru hedefe ulaşamaz ve etkili bir sonuç elde edilemez. |